Bytte og retur
Retur
Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? Du har 100 dagers angrefrist når du handler hos oss. Angreretten gjelder ubrukte varer. Hvis du benytter din angrerett og returnerer som postpakke/brev og benytter returetiketten som følger med i pakken, vil du bli belastet med kr 79,- i returporto uansett pakkens størrelse og antall varer. Husk å legge ved returskjema inne i pakken. Du pakker varene i originalemballasjen og legger de i en passende eske eller i samme pose som varene ble sendt til deg i. Fest deretter returetiketten på utsiden av pakken og lever retursendingen inn på ditt lokale utleveringssted (Posten/Bring). Be gjerne om kvittering for innlevert sending. Varer som returneres må være pent lagt sammen i originalemballasjen og fri for lukt og smuss. Badetøy og undertøy kan av hygieniske årsaker ikke returneres dersom du har prøvet de på. Tilbakebetaling vil bli gjort til samme betalingskilde som ble benyttet ved kjøp.
Det er utsalgsprisen på kjøpstidspunktet som gir grunnlag for tilbakebetalt beløp. Ved retur av produkter som inngår i en kampanje der rabatten utløses ved bestemte vilkår, f.eks. en kjøpsgrense, vil kampanjens vilkår bli hensyntatt ved tilbakebetaling. Dersom retur av varer opphever disse vilkårene, vil rabatten omregnes ved tilbakebetaling. Eksempel: I en "3 for 2 kampanje" der vilkåret for å få rabatt er at man kjøper 3 produkter, vil det ikke være mulig å returnere 2 av produktene og beholde produktet som er gratis, da vilkåret som utløste rabatter er brutt. Tilbakebetalingen vil da beregnes ved en prosentvis fordeling av kjøpesummen pr. produkt.
Kan jeg bytte varen til en annen størrelse? Ja, det kan du. Skriv opp på returseddelen hva du returnerer og hva du ønsker å bytte det til, og vi vil sende deg byttevaren(e) så snart som mulig. Du må i tillegg notere på ditt kontonummer, slik at vi kan overføre beløpet til deg dersom varen(e) du ønsker er utsolgt. Har du betalt med kort vil evt. returbeløpet tilbakeføres til dette. Har du benyttet deg av Sportmann Konto eller månedsfaktura vil returbeløpet godskrives din saldo. Om du benytter deg av returserviceetiketten som lå i pakken, vil du få tilsendt en faktura på kr 69,- fra Sportmann på returporto. Badetøy og undertøy kan av hygieniske årsaker ikke byttes dersom du har prøvet de på.
Hva gjør jeg hvis det er feil/mangler på varen som er mottatt? Hvis det er feil/mangler på varen, så må du sende den i retur til oss. Du fyller ut returmeldingen og setter returetikken som fulgte med i pakken på utsiden av pakken. Ny vare vil bli sendt deg så fort vi har behandlet returen. Du må i tillegg notere på ditt kontonummer, slik at vi kan overføre beløpet til deg dersom varen(e) du ønsker er utsolgt. Har du betalt med kort vil evt. returbeløpet tilbakeføres til dette. Har du benyttet deg av Sportmann Konto eller månedsfaktura vil returbeløpet godskrives din saldo. Ta gjerne kontakt med kundeservice@sportmann.no eller pr telefon 69 300 605 om lurer på noe.
Hvordan går jeg frem hvis jeg må reklamere på en vare? Da må du sende varen tilbake til oss sammen med en kort beskrivelse av reklamasjonsgrunnen. Benytt gjerne returseddelen som fulgte med i pakken, om du ikke har tatt vare på denne så legger du ved et ark hvor du skriver på navn, adresse, kundenummer og en beskrivelse av reklamasjonsgrunnen. Du må også notere på ditt bankkontonummer slik at vi kan overføre beløpet til deg hvis reklamasjonen blir godkjent, og vi ikke har mer igjen av varen det blir reklamert på. Har du betalt med kort vil evt. returbeløpet tilbakeføres til dette. Har du benyttet deg av Sportmann Konto eller månedsfaktura vil returbeløpet godskrives din saldo.
Kan jeg returnere EE-avfall? Ja, elektroniske artikler skal ikke kastes sammen med annet avfall da det kan inneholde helse- og miljøgiftige stoffer. Du kan derfor returnere EE-avfall, tilsvarende de produkter vi selger, gratis i vår butikk i Dikeveien eller sende det i retur til vårt lager. Les mer om derre her.
Filter:
0 Produkter
Viser nå 0 av 0 produkter