• Infosenter

  • Frakt og levering
  • Kundeservice
  • Kataloger
  • Kjøpsbetingelser
  • Størrelseguide
  • Sikkerhet
  • Vanlige Spørsmål
  • Om Sportmann

Frakt

Frakt

Katalog

Katalog

Kundeservice

Kundeservice

Om Oss

Om oss

Frakt og levering


Din pakke sendes med Posten/Bring til ditt nærmeste utleveringssted. Har pakken lavt volum og vareverdi kan den bli sendt som brevpakke direkte til din postkasse. Bor du beleilig til kan du også velge "Klikk og hent" og få pakken din utlevert i vår butikk i Fredrikstad. Du får beskjed via telefon eller e-post når pakken din er klar til utlevering, normalt etter 1-2 virkedager. Velger du "Klikk og hent" sparer du fraktkostnaden på kr 79,-.


Posten/Bring:

Når din pakke blir sendt fra vårt lager, mottar du en e-post hvor ditt pakkenummer angis. Du kan spore din pakke med Postens sporingstjeneste ved å klikker på linken under og taste inn ditt pakkenummer.


Sporing av pakker sendt med Posten


Du kan normalt hente varene dine på ditt utleveringssted innen 3-4 dager etter bestilling. Skulle det bli forsinkelser på leveringen, vil du få beskjed fra kundeservice eller Posten om ny leveringstid.

I tillegg til prisen på varene blir du belastet kr 79,- for frakt og emballasje for alle ordre under kr 1500,-. Ordre over kr 1500,- sendes fraktfritt. Avhengig av hvilken betalingsmåte du velger, kan du i tillegg bli belastet fakturagebyr eller oppkravsgebyr etter følgende satser:


Betalingsmåte og gebyr:

  • Postoppkrav: Kr 47,-
  • Faktura i pakken: Kr 47,-
  • Konto: Kr 29,- pr tilsendt faktura
  • Månedsfaktura: Kr 29,- pr tilsendt faktura
  • Betalingskort: Kr 0,-

Uavhentede pakker:

Pakker som ikke hentes belastes med kr 199,- i omkostningsgebyr.


Restordre:

Alle ordre vil i størst mulig grad bli levert komplett. Dersom vi ikke er i stand til dette blir det notert restordre med angivelse av når restordreleveringen vil finne sted. Restordren sendes kunden fraktfritt og uten ekspedisjonsgebyr.


Du har full anledning til å bestille en tilleggsordre som vi kan levere sammen med restordren.


Sportmann garanti:

Vi gir deg selvfølgelig garanti i henhold til Norsk Kjøpslov. Dette innebærer at du har klagerett dersom varen har mangler. Betingelsen er at du klager innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen.


Full returrett:

Hvis du ikke er fornøyd har du selvsagt full returrett innen 14 dager. Hvis du angrer på kjøpet koster det deg kun returfrakten. Har vi gjort feil, eller det er feil ved varene, erstatter vi selvfølgelig også returfrakten og sender deg nye varer uten ekstra omkostninger.


Viktig:

Benytt returservice lappen som du finner i pakken. Returfrakten på kr 59,- vil da bli belastet deg i etterkant. Varer som returneres må være pent lagt sammen i originalemballasjen, fri for lukt og smuss. Returpakker må ikke sendes rekommandert eller som oppkrav. OBS! Bade- og undertøy byttes av hygieniske årsaker ikke.

Kjøpsbetingelser

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.sportmann.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.sportmann.no er bare tilgjengelig på norsk. Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, brev, telefaks e.l.

1. Parter

Selger er: Sportmann AS, Rosenborgveien 8, 1630 Gml. Fredrikstad, org.nr.: MVA982739314, telefon: 69 30 06 60, telefaks: 69 30 06 58, e-post: kundeservice@sportmann.no, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

2. Gjennomføring av kjøp i nettbutikken

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

  • Valg av produkter
  • Handlekurven
  • Kassen

3. Bestillings og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 10.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Vi tar forbehold om at skrive-/trykk-/systemfeil kan forekomme og at dette kan føre til avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen, f.eks i form av feilinformasjon om priser. Vi forbeholder oss retten til å tilbakejustere åpenbare feil i etterkant av bestillingen. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.

4. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykk-/systemfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

5. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.

6. Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, faktura, kredittkjøp eller betalingskort.

6.1 Normal

Med betalingsmåte Normal menes: Enten faktura i pakken dersom beløpet er under en viss grense, eller postoppkrav dersom beløpet er høyere enn denne grensen. Dette bestemmes automatisk basert på orderens størrelse og kundens kjøps og betalingshistorikk.

6.1.1 Postoppkrav

Ved postoppkrav betaler du varene med kort eller kontanter når du henter pakken på ditt postkontor eller utleveringssted. Du vil da bli belastet for Postens oppkravsavgift på kr 47,-*. Dersom din ordre er på under kr 1500,- vil du i tillegg bli belastet med kr 79,- for frakt og emballasje. (*) Postoppkravsgebyret deles opp i to deler (18 + 29).

6.1.2 Faktura i pakken

For å få faktura tilsendt i pakken sammen med bestillingen din, må ordresummen være under en viss størrelse. Denne størrelsen bestemmes automatisk basert på kundens betalingshistorikk. Med faktura i pakken tilkommer et fakturagebyr på kr 49, samt frakt og emballasje på kr 79,- dersom din ordreverdi er på under kr 1500,-.

6.2 Faktura/konto

Benytter du et av disse alternativene får du tilsendt faktura for varene i etterkant. Du blir belastet for frakt og emballasje på kr 79,- dersom din ordreverdi er under kr 1500,-, samt fakturagebyr på kr 29,-, men slipper oppkravsavgiften! For å benytte disse betalingsalternativene må du være forhåndsgodkjent. Dersom du ikke er det, finner du søknadsskjema og betingelser ved å klikke her. Faktura/Konto innvilges ikke til personer under 18 år.

Med faktura handler du rentefritt, men dersom fakturaen delbetales eller betaling uteblir, gjelder betingelser for konto (se under).

Ved å velge konto godtar du følgende betingelser: Renteutgiften er på 1,8% av saldo pr. måned, pluss 0,4% av innvilget kreditt. Effektiv årsrente blir eksempelvis 38,47% ved en innvilget kreditt på kr 8000,- over 36 måneder. Beløpet du skal betale fremgår av innbetalingskortet som du mottar i midten av hver måned. Beløpet er beregnet på grunnlag av det høyeste benyttede beløpet på kontoen din. Laveste månedsbeløp er kr 50,-. Renter påløper fra første kjøp. Fakturagebyr på kr. 29,- tilkommer.

6.3 Betalingskort

Du kan også velge å betale din ordre med Visa eller Mastercard. Transaksjonen skjer via DIBS, som sikrer at pengene blir overført på en trygg og sikker måte. Velger du denne betalingsmåten blir du belastet kr 79,- for frakt og emballasje dersom din ordre er på under kr 1500,-, men slipper oppkravsgebyret.

6.4 Mislighold

Ved manglende betaling vil du i første omgang motta en purring fra oss. Du vil da bli belastet for et purregebyr på kr 70,-. Ved fortsatt manglende betaling vil kravet bli sendt til inkasso. Dette gjelder bare kunder over 18 år. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 199,- for å dekke våre utlegg. Ved delleveranser belastes kun delleveransen. Ved forsinket betaling påløper renter i samsvar med lov om morarenter, for tiden 9,25 % per år.

7. Levering og forsinkelse

Din ordre leveres med Posten/Bring til det utleveringssted som er lokalisert nærmest din postadresse. Pakker med lavt volum og vareverdi kan bli sendt som brevpakke. Dette innebærer at din ordre blir levert direkte til din postkasse. Levering av produktene skjer til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Varer som finnes på lager vil normalt leveres til deg innen 4-6 dager. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen. Varer som ikke finnes på lager vil bli sendt så snart som mulig. Det er anvist i handlevognen/kassa, samt ordrebekreftelsen når varene forventes på lager. Dette anvises i formen åuu, f.eks "1108" betyr uke 8, 2011. Finnes varene på lager vises dette med "Omgående". Omgående varer vil normalt leveres innen 8-10 dager forutsatt at de oppfyller krav om dellevering (se punkt 7.1).

7.1 Dellevering

Dersom din ordre inneholder både varer som finnes på lager og varer som ikke finnes på lager, vil vi sende deg de lagerførte varene som en dellevering dersom vareverdien på disse overstiger kr 375,- eller om disse utgjør minst 40% av totalorderen. Er vareverdien under kr 375,- eller varene utgjør under 40% av totalorderen, vil forsendelsen "vente" på at flere varer ankommer lager. Dellevering kan uansett fremtvinges ved forespørsel.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Finner du mangler eller feil må du melde fra om dette så snart som mulig, senest innen 14 dager.

9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig (ring 815 00 490 - tastevalg 5) eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11. Ved spørsmål om reklamasjon/bytte/retur, ring 815 00 490 (tastevalg 5), eller send oss en e-post til kundeservice@sportmann.no. Returvarer sendes til Sportmann AS, Postboks 1440, 1602 Fredrikstad. Ved heving av kjøp som følge av feil eller mangler, vil kjøpesum samt fraktgebyr tilbakebetales innen 30 dager.

10. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 9.

11. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for alle våre varer. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den, fri for smuss og lukt. Produktene skal kunne prøves, men ikke tas i bruk som ditt eget. Når det gjelder prøving er det allikevel naturlig å se hen til hvilken adgang forbrukeren har til å prøve tilsvarende varer ved kjøp i vanlig forretning. Dette innebærer at bade- og undertøy som er prøvd på ikke kan byttes. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg (kr 59,-). Vi har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

12. Personvernerklæring

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Nødvendige opplysninger er: Fullt navn, adresse, postnummer, sted, telefonnummer og e-postadresse. Vi må i tillegg be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere at våre kunder er over 18 år. Alle opplysninger behandles konfidensielt og lagres trygt. Vi anvender også dine personopplysninger til å foreta kundeundersøkelser og markedsføring. Opplysningene blir ikke videresolgt til utenforstående aktører. Kun Sportmann AS og våre samarbeidspartnere vil kunne benytte kundeopplysningene til markedsføringsøyemed. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfeller.

Informasjonskapsler (cookies): Vi benytter informasjonskapsler i forbindelse med innlogging, og for å kunne presentere våre produkter på en best mulig måte. Informasjonskapsler er data som blir lagret i din nettleser for å optimalisere brukeropplevelsen av nettbutikken. Informasjonskapsler kan ikke identifisere deg som privatperson, og vi lagrer aldri denne typen data for andre formål.

Analyse: Vi bruker Google Analytics for å analysere trafikken og besøkene på nettsiden. Vi benytter avidentifiserte opplysninger for å utarbeide statistikk og for å forbedre og videreutvikle tjenesten. Vi kan også spore informasjon for å målrette våre kampanjer (remarketing med Googles Displaynettverk) og for å segmentere de besøkende etter demografiske data. Med avidentifiserte data menes at de ikke kan benyttes til å identifisere deg som person. Samme typen avidentiferte data kan også benyttes for å målrette budskap fra tredjeparts annonsenettverk.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du sende en e-post til kundeservice@sportmann.no.

13. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

14. øvrig

14.1 Konkurranser

Følgende regler gjelder for våre konkurranser på sosiale medier, nyhetsbrev eller på denne nettsiden:

  • - Premiene blir trukket vilkårlig eller på de premisser som blir beskrevet i konkurransen.
  • - Premiene kan ikke veksles inn i penger eller andre produkter.
  • - Premiene må kreves innen to måneder etter trekning. I konkurranser på sosiale medier er det vinnerens ansvar å melde inn fullstendig kontaktinformasjon slik at vi kan sende premien til vinnerens adresse.
  • - Premier som ikke er gjort krav på innen to måneder etter trekning, vil bli inkludert i en ny konkurranse eller bli gjort tilgjengelig for salg i nettbutikken.

Størrelseguide

str1
str2
str3
str4

Sikkerhet

Sportmann AS er et velrenommert selskap som har holdt på med distansehandel i Norge siden 1974.Vi legger stor vekt på at du som kunde skal føle deg trygg når du handler hos oss. Vi er mangeårig medlem av Distansehandel Norge (tidligere Norsk Postordreforening), en forening som stiller krav til sine medlemmer på en rekke områder, noe som gir en trygghet og sikkerhet for våre kunder. Vi er også sertifisert av merkeordningen Trygg E-handel som ivaretar våre kunders interesser og påser at vi forholder oss til gjeldende lover og regler.

For at det skal være mulig for oss å levere varer til deg, er vi avhengig av at du oppgir noen personopplysninger. Disse opplysningene lagres som en personlig profil, som kun vil bli brukt for å gi deg god service i nettbutikken og våre øvrige salgskanaler. Vi vil kun benytte den personlige informasjonen du har oppgitt til markedsføring digitalt og trykt fra Sportmann AS og/eller våre samarbeidspartnere. Vi vil ikke benytte den personlige informasjonen du har oppgitt til markedsføring eller salgsformål fra andre enn ovennevnte, uten at du har gitt ditt samtykke til dette. Sportmann vil ikke gi din personlige informasjon, herunder din e-post adresse, videre til en tredje part uten samtykke. Det er kun Sportmann og samarbeidspartnere som har tilgang til personopplysningene.

SpørsmåL og svar

Hvorfor fungerer ikke nettbutikken som den skal?

Svar: Det kan selvfølgelig skyldes at noe er feil med nettbutikken, men som regel er årsaken at din nettleser/browser ikke støtter vårt system eller at innstillingene i din nettleser hindrer at funksjonene i nettbutikken fungerer som de skal. For at nettbutikken skal fungere optimalt anbefales Internet Explorer 9 eller nyere, FireFox 23.0 eller nyere, Safari 6, Opera 11 eller nyere. Disse nettleserne kan lastes ned ved å klikke på følgende linker: - FireFox - Opera. Det er av hensyn til både sikkerhet og brukeropplevelse at vi anbefaler disse nettleserne. De eldre nettleserne kan ha såkalte sikkerhetshull og de støtter ikke de nye web-standardene som kreves for å gi deg den beste brukeropplevelsen. Leverandørene av nettleserne anbefaler også at du benytter de nyere versjonene, og Microsoft vil i løpet av 2014 avslutte sin support av IE7 og IE8. Har du en av de anbefalte nettleserne, men allikevel har problemer med nettbutikken, så sjekk at sikkerhetsinnstillingene i nettleseren ikke er for høy. Middels sikkerhet er å anbefale. Sjekk også at Cookies (informasjonskapsler) er aktivert. Hvis du fortsatt har problemer så ta kontakt med kundeservice.


Hva koster det å handle i nettbutikken?

Svar: Kostnadene ved å handle på nett skiller seg ikke fra kostnadene ved å handle fra katalog via telefon, faks eller brev. Les mer ved å klikke på Frakt og levering i menyen over.


Hva er minste handlesum i nettbutikken?

Svar:Du må minimum handle for kr 300,-


Kan jeg slippe postoppkravsgebyret?

Svar:Betaler du med kort, månedsfaktura eller konto slipper du å betale Postens oppkravsgebyr. Alle som har fått innvilget faktura eller kontokreditt vil automatisk få opp dette som betalingsmåte når man går til kassen. Dersom du ønsker å søke om konto/faktura kan du klikke her eller søke når du går til kassa.


Når jeg har fylt inn mailadresse + post.nr får jeg feil ved lagring av kundedata. Hvorfor?

Svar: Feil i mailadresse, ikke registrert mailadresse eller ikke samsvar mellom mailadresse og postnummer. Fyll i såfall ut kontaktskjemaet manuelt. Finnes du i vår kundebase fra før, vil systemet linke informasjonen du taster inn med dine eksisterende opplysninger.


Koster det noe å returnere varer?

Svar: Alle som benytter forhåndsbetalt returservice(R3) blir belastet med kr 59,-


Jeg har returnert varer, men ikke mottatt tilbakebetaling?

Svar: Har du handlet på oppkrav og oppgitt ditt kontonummer, blir beløpet tilbakeført dit. Man får ikke egen melding, men finner det på kontoutskriften. Hvis kontonummer ikke er oppgitt, får man en utbetalingsanvisning i posten. Er du konto/faktura kunde blir beløpet godskrevet din sportmannkonto/faktura. Hvis du har handlet med kredittkort (Visa / Mastercard) blir beløpet tilbakeført til det kortet du benyttet når du bestilte varene.


Kan jeg få tilsendt katalogen i posten?

Svar: Ja, fyll ut dette skjemaet for å få tilsendt våre kataloger.


Hvem er vi?

Sportmann ble startet i 1974 i Fredrikstad. Der befinner vi oss fortsatt, og det er den samme familien som eier selskapet den dag i dag.
fredrikstad
I tillegg til hovedaksjonær, familien Johannessen fra Kråkerøy, eies Sportmann i dag av advokat Trond Sanfelt, familien Gabrielsen, og Kaldera AS v/ familien Ravn Omdal.

Vi har 40 ansatte ved vårt lager og administrasjonsbygg i Rosenborgveien 8. i Fredrikstad og 5 ansatte ved vårt butikkutsalg i Dikeveien utenfor Fredrikstad (se kart). Vi kan med stolthet si at mange av våre ansatte har jobbet hos oss i flere tiår, noen i mer enn 30år!


sportmann bygg

Sportmann drives i dag av andre generasjon, som de siste 15årene har rendyrket katalog- og netthandel til det norske markedet. Sportmann har som målsetning å kontinuerlig utvikle oss. Vi skal alltid forbedre kvaliteten på våre varer, vi skal levere raskere og enda mer presist, vi skal alltid være billigst og vi skal behandle våre ansatte, kunder og leverandører ærlig og skikkelig.

Sportmann er med i Virke E-handel (tidligere Distansehandel Norge) og vår nettbutikk er sertifisert av Trygg E-handel.

Våre logistikksystemer, vår nettbutikk og våre kataloger er av høyeste kvalitet. Høy sikkerhet og stor driftskvalitet er viktig for oss. Våre leverandører er velrennomerte og kjente merkevareleverandører som vi har samarbeidet med i mer enn 25år (!). Vi har et familiært forhold til flere av våre produsenter både i Europa og i Asia. Med mange av disse arbeider vi i dag med 2. og 3. generasjons familiemedlemmer (!)


produksjon1
produksjon2
produksjon3
produksjon4
produksjon5
produksjon6

Vi har siden 1974 ikke hatt noen saker (!) med forbrukerrådet eller andre kontrollorgan. Det har vi tenkt å fortsette med og ønsker å beholde alle våre fornøyde kunder. Med store håndteringsvolumer gjennom året kan det skje feil ved levering eller andre ting, men vi garanterer at vi retter opp feilene raskt og effektiv. Vi lever av å ha fornøyde kunder.

For tiden har vi et nybygd lager og administrasjonsbygg på 4500 kvm, vi ekspederer 6500 artikler pr dag og har en kundebase på 280-300 000 kunder. Vårt bygg og vår tomt er skalert for utvidelse.

Vår administrasjon er åpent fra 08-16 alle hverdager og kan treffes på telefon 69 30 06 00.
Lageret er åpent fra kl 08-15 alle hverdager, og kan treffes på telefon 69 30 06 60.
Kundehenvendelser pr. telefon besvares Mandag til Torsdag kl 08-17 og Fredag kl 08-16 på telefon 815 00 490.

Lager og Administrasjons bygg - Rosenborgveien 8, 1630 Gamle Fredrikstad.

BUTIKKEN

Vår butikk i Dikeveien, Fredrikstad har åpent 10-19 alle hverdager og 10-16 på lørdager. Telefon 69 39 85 39. Butikken ble vesentlig oppgradert i 2016 og fremstår som trivelig og moderne med et stort og variert sortiment. I butikken kan du også bestille varer som finnes på vårt hovedlager og få de levert neste dag fra kl 13.00. Betjeningen hjelper deg gjerne med dette, eller du kan benytte en av iPadene i selbetjeningssenteret. Du kan også velge "Klikk og hent" når du bestiller varer i nettbutikken og få varene utlevert i butikken neste hverdag fra kl 13:00. Dette forutsetter at din bestilling registreres før kl 22:00 og at varene du bestiller finnes på vårt hovedlager for omgående levering. Ved å benytte "Klikk og hent" sparer du fraktkostnaden på kr 79,-.


sportmann butikk

Butikken - Dikeveien 35, 1661 Rolvsøy.